söndag 27 juli 2008

Varmt


Idag tror jag att det har varit den varmaste dagen på hela sommaren. När vi kom till bockskär med båten kastade jag i termometern och det var 24 grader. Så varmt har det aldrig varit.

Har nog badat fem gånger. Förra veckan var det inte mer än 18 grader och det var inte skönt.

Februaris Lady sweater fick följa med idag. Stickar den i Higgin´s från Marks&Katten. 45% bomull 45% akryl och 10% viscose. Stickar med stickor 3 1/2 och den verkar passa perfekt. Storleken är medium. Det var bäst att sticka när man badat då var inte händerna så varma. Det syns att jag suttit i solen hela dagen ganska röd och bränd. Men, men det är ju bara sommar ibland då får man stå ut med en röd kropp.

2 kommentarer:

LisbethW sa...

Hej
Vilken läcker sweater, har precis hittat mönstret så nu ska jag ge mig på en sådan, var hittar jag garnet higgins?
Hälsn
Lisbeth

Nettan sa...

Hej igen.
Vet ej vart man hittar Higginsgarn. Jag har fått det av en vän för hon fick massor av virkgarn av mig.