fredag 1 augusti 2008

Grönt



Idag har det blivit grönmålat. Dörren till stugan och fönsterna. så nu är den klar. Tycker faktiskt att det blev riktigt fint. Skulle sätta mig på huk och måla nertill på dörren och klämde en geting mellan magen och benet. Aj aj aj vad det gjorde ont och inte hjälpte det med salubrin ens. Det har värkt mest hela dagen. Det är inte billigt med färg 206 kr för en liter. Puh tänk vad mycket garn det kunde blivit.

Nu är den klar min Februari lady sweater. Gjorde den med korta ärmar för jag tror inte garnet hade räckt till långa. Men jag ska göra en till för jag tyckte den var rolig att sticka. Hade ingen rundsticka till ärmarna så jag fick ta mina ebenholtz strumpstickor. Och naturligtvis så gick en av. Beklagade mig för gubben och han sa "Ja då har du ju en anledning att köpa nya " =0) Det har han ju rätt i. Fniss
Nu har jag börjat sticka på augustis sockar little flower hos Sockamania Stickar i ett fabelgarn som ser ut som godis mums vad fina dom blir. Fotar i morgon när jag kommit lite längre.
I morgon kanske det blir en del stickat för det ska nämligen regna. Men dom har ju haft fel med vädret förr. Nästan jämt tycker jag. Trevlig stickhelg.

2 kommentarer:

Inger sa...

Det blir fint när det är nymålat.Själv har jag inte gjort något i värmen.Jag svarade på din fråga i samma inlägg som du ställde den.

Maria sa...

Superfin tröja! Jag gör mest småarbeten som strumpor, footies, vantar och mössor men när jag såg din tröja blev jag allt sugen... Var kan man hitta mönstret till den?
MVH
Maria Hassel