torsdag 23 oktober 2008

Blåa sockar och siden gråa väggar


Ett par scrolls socks till har blivit klara. Blåa denna gången. Lite kortare skaft bara. Som synes på bilden har jag redan hoppat i pyjamisen. Hihi

Idag steg jag upp tidigt. Hämtade dottern och vi körde in till von lidl som öppnat i stan. När vi gjort den affären stannade vi hos Gerdas och köpte Höst te till min te och garnbytar vän. Det luktade såååå ljuvligt. Jag köpte lite hasselnötskaffe bönor med. Sen åkte vi till bygg max och köpte färg. Siden grå och vide grå. Sen var det bara hem och måla i mitt vävrum.

Bra färg som torkade på två timmar så jag hann och stryka två gånger på alla utom en vägg där terrariet stog. När väl gubben kom hem fick de små ormarna flytta till en målad vägg .Så i morgon blir det sista väggen att måla. Så snart kan vävstolen sättas upp minsann.

Jag bor egentligen i ett tvåfamiljshus så där jag ska ha vävstolen är i det gamla köket. Det enda som finns kvar är en del skåp som vi haft som garderober. Där tänkte jag förvara mina tyger. Och flytta upp min symaskin. Så det är rätt så mycket vitt som ska målas också. Rummet var lila från början så det blev väldigt ljust och fräscht nu.

Höll ju nästan på att glömma.... Jag köpte denna söta ängel i en affär. En såndar som snöar när man skakar med guldflingor. Kunde bara inte motstå.
Nu till soffan och magicloop stickningen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina sockar och söt ängel...
Hoppas du får till det med magic-loop, det är riktigt trevligt att sticka med... ;)