onsdag 30 juli 2008

Inventering

Inventerade lillkillens garderob igår och till min fasa så fick jag lägga alla byxor utom ett par åt sidan, alla var för korta. Förstod ju att han vuxit eftersom han snart dragit om mig, så snart är man minst igen =0( .

Dottern och jag åkte in till la stada och shoppade tre par nya jeans och två tröjor till honom. Ja han fick naturligtvis följa med och prova.
Igår var jag på intersport och köpte ett par joggingbyxor ett par shorts och en tröja. Det gick på 178 kr. Det var rea och så glömde kassörskan och ta betalt för shortsen. Kollade kvittot när jag kom ut för jag tyckte det var billigt, men inte gick jag in igen för att betala. Det var ju hon som var slarvig . Ibland kan man fynda.

Idag har det nog varit varmare ute än igår. Man är ju helt svettig, sitter och flåsar i skuggan i bikini. Känns faktiskt rätt skönt att börja jobba på måndag, till ac:n på jobbet. Tänk om vi inte hade behaglig temperatur när vi sitter och löder då skulle man ju svimma.

I morgon skulle dottern komma hit och sola så då får man väl jobba på att bättra på brännan lite , vi får göra som barnen och duscha i vattenspridaren.

Känns lite jobbigt att sticka när det är så varmt man är ju precis kladdig om händerna. Kanske har jag kommit i klimakteriet ???

Inga kommentarer: