onsdag 16 juli 2008

Äntligen hemma


Så var man äntligen hemma igen efter tre dagars båttur. Visst är det underbart på sjön , men inget är så skönt som egna sängen. Och slippa allt kluckande man ska vakna till hela tiden. Jag har inte sovit riktigt bra men det ska jag göra inatt.

Idag har vi haft lite kalas. Gubben blev ju hela 42 år igår på sjön. Jag hade smygit ner en liten paket till honom som han fick öppna på morgonen. Och så hade vi ju innan resan varit och inhandlat en ny fin kompass och ett nytt spritkök. Till och med Johannes lagade mat i båten. Det tyckte han var roligt.

När vi ändå hade så många gäster här hemma passade jag på att låna lite händer till mina Bronte´s Mitts. Julis pulsvärmare i sticka meras pulsklubb. Det blev två par gjorda i båten. Dom bruna är gjorda i ullgarn jag köpt från Lilla Lamm Fick faktiskt lite kill i ögonen när jag stickade dom. Jag är ju allergisk. Dom svarta är gjorda i akrylgarn. En bra julklapp kanske dom var ju himla kul att sticka och så gick dom fort.
Nu ska jag ta kväll och sätta mig i soffan och titta på tv.

Inga kommentarer: