lördag 20 september 2008

Somrigt

Inte kan man kalla det somrigt ute nu snarare höstligt. Men min gula topp är i alla fall klar. Inte precis rätt säsong för den nu så den får nog vara i garderoben tills det är dags för värme igen.

Idag tänkte jag hälsa på lilla mormor på lasarettet. Hon har ju legat där ett tag nu för höften. Det uppskattas nog med lite besök tror jag. I eftermiddag är det dags att åka till mor och far och fira lillebror Ola som fyller 21 år. Grattis.

På stickorna just nu finns en grå Cardigan . Tog ju flera månader innan garnet kom och så var jag ju tvungen att sticka klart den gula toppen.

Dags att göra sig i ordning för avfärd till mormor.

3 kommentarer:

Paulina sa...

har du också problem med att det står átt man ska öka en massa på bakstycket och så helt plötsligt står det att man ska ha en massa färre maskor än man hade i början? :S titta på storlek small på beskrivningen så förstår du nog vad jag menar.

Nettan sa...

Jag har inte kommit så långt än. Jag har repat upp flera gånger då inte storleken blir bra. Just nu stickar jag i medium.

Susilull sa...

Koftan ser fin ut!
Sommarprojekt blir av någon underlig anledning alltid klara när sommarn är över..;-)

Ha det bra!