lördag 26 juli 2008

Klara


Spring forward Augustimönstret i stickameras sockklubb är klara och ett par till på gång.

Gillade mönstret jättemycket, så det kommer att bli såna i julklapp till vissa. Mamma kanske behöver lite nya sockor, hon har ju alltid mina sockor på sig. Kunde inte hålla mig utan har börjat på en Februari lady sweater också. Bild kommer en annan dag. Började sticka på Augustis pulsvärmare med men jag rev upp. Tänkte att jag nog aldrig kommer att ta dom på mig, så då fick det bli ett par sockar till.


4 kommentarer:

TruckerElin sa...

Va fina dom blev! Jag har bestämt att jag ska göra just dessa som OS-stickning så jag hoppas dom inte är allt för svåra att sticka. :)

Nettan sa...

Dom var inte svåra alls och så var det väldigt kul att sticka dom och det gick ganska fort.

Anna sa...

så vackra färger på ditt garn, vad är det för sort?
Jisses så snabb du var, augusti har ju inte ens börjat!

Nettan sa...

Jag har stickat i Reggia silk färg 0181 ett underbart garn. Faktiskt första gången jag stickar i det.