fredag 25 juli 2008

Sol

Solen skiner och livet är toppen.
Upp i ottan ut till båten och brumma iväg till ön och sola. Underbart.
Var inte ute så länge idag det var ju marknad i stan. Shoppade 14 sockar för 100 riksdaler plastpåsar och muffinsformar. Gubben shoppade ny plånbok och 3 korvar. En korv som heter cowboykorv som vi köpte förra året härligt stark och god, bränner i munnen.
Hittade en t- shirt vi skulle köpt till våra vänner vi åker till ön med. Det stod inporterad skåning på. Hihi hade passat dom perfekt. Nu är det dags att sätta mig i soffan lite och sticka. Gubben är på puben med en gammal polare från stockholm så jag får zappa på dosan alldeles själv. Gutt

3 kommentarer:

Inger sa...

Inte illa kalla Rockneby för stan,för det var väl där det varit marknad.Jag har för mig att det är vi den här tiden det brukar gå av stapeln.Själv kommer jag ursprungligen från ön på andra sidan sundet.Har en kusin i Rockneby förresten.

Nettan sa...

Nä inte rockneby marknad den är den 14 augusti. Kalmar marknad har vi varje år i två dag.Det som förr kallades kalmar dansar och ler om du minns det. Vad heter din kusin i rockneby?

Inger sa...

Min kusin heter Vajlet Nilsson.Hon har tre barn 2 söner och en dotter,födda i slutet av 60-talet,dottern Jenny föddes nog -71 eller -72.Dansar och ler har jag hört talas om,men inte varit på.Vad gäller marknaden i Rockneby mindes jag tydligen rätt att det är en torsdag i alla fall,även om det var ett par veckor fel.