tisdag 14 oktober 2008

Sockor på löpande band och en liten vante


Kunde inte hålla mig från att påbörja ett par scroll socks till. Gjorde skaften lite kortare. Garnet jag använt är Araucania från garnhärvan. Härligt garn att sticka i tycker jag. Mönstret är från sockamania.

Det är hopplöst att vara hemma själv om dagarna. Det enda jag gjort idag är att sticka och lagat mat. Egentligen skulle jag behövt vara ute i trädgården och fixat och plockat upp lite mer äppel, men jag kom aldrig ifrån stickningen. Lika skönt det.


Idag började jag på ett par vantar med mönster ifrån en bok som heter vantar, mössor , sockar & sjalar och jag tycker dom blir riktigt bra för att vara nybörjare med mönsterstickning. Jag har använt svart Strong one garn och mitt hemspunna garn "Glad" från spinspirations månadsklubb.Verkligen härliga färger. Jag är verkligen nöjd.

Igår skickade jag iväg mitt 1/2 sockbyte till Mia. Underbart mönster och det var kul att sticka. Hoppas att hon blir nöjd. Zokni socks heter mönstret.


Nu till soffan igen och sticka lite på andra sockan. I morgon är det dags att gå till jobbet igen efter fyra dagars ledighet. Hua jag längtar inte precis , vill bara vara hemma och sticka.

1 kommentar:

Eva i Halmstad sa...

Hej
Vilka fina vantar du har på gång , gillar färgerna.
Må så gott.
Eva.