torsdag 1 maj 2008

Maj


Och så var det den sköna månaden maj. Det exploderar i naturen. Trädgården blommar och värmen kommer. Jag hade räknat med att vara ute lite i trädgården idag men här har det regnat idag fast det var varmt ute i alla fall, men inget väder att vara ute och räfsa i. Så det har blivit stickning idag. Majs sockar i sockklubben har blivit klara. Dom var roliga att sticka fast dom blev väldigt små. Jag får prova att sticka ett par till i tjockare garn. Nu stickade jag i opal. Maj månads muddar är på gång nu har gjort den ena klart och påbörjat den andra det är åxå ett kul mönster att sticka och jag tycker att det blir fint.

Nu är det dags att gå och sova god natt.


2 kommentarer:

Eva S sa...

Så snygga de blev.
Eva i Lund

Anonym sa...

Fina sockor. Jag ökade mönstret och stickade med 64 maskor i stället och det fungerade bra med Opal-garn.