måndag 26 januari 2009

Helgens stickning

I helgen har ett par sockar till lille L blivit klara. Han får nöja sig med restgarnssockar. Det går ju inte åt så mycket garn till så små sockar.
Januari kalen hos Galen i garn är klar. En lila halsduk.
Hon har föresten rea har ni sett det.
Galen i garn ska ha en stickmaraton i februari. Där man börjar sticka på fredagen och slutar när man somnar, men jag insåg att det är inte lönt för mig att gå dit för jag jobbar ju morgon den veckan och stiger upp tjugo över fyra och då orkar man ju inte vara vaken särskilt länge på kvällen. Det hade varit bättre om det varit på min kvällsvecka för då är jag ju ledig på fredagen.


Två Hermione mössor är klara. Ett av mina bidrag till Harry potter kalen hos stickamera.
Den mörka går i svart, grått och lila, det syns knappt på bilden. Den har jag stickat till mössbytet. Nu ska jag nog börja sticka på slytherin sockarna till J.



Inga kommentarer: