söndag 18 januari 2009

Allt möjligt


Två underbara böcker med Fair Isle till min samling har jag inhandlat.

Härliga mönster.
Denna helg har det blivit bebis sockor och vantar stickade till lille L som kommer och hälsar på låtsasmormor i slutet av månaden. L är son till min dotters bästa kompis. Lovikkavantarna är det sötaste jag sett tror jag. Delade lovikkagarnet i fyra delar och så stickade jag. Tycker dom ser lite stora ut på bilden men dom är nog lagom till en sexmånadersbebis. "Hoppas jag"Dom är 11 cm långa. Slapp göra tummarna för det behövs ju inte till en sån liten kille.

Detta är det som stickas i galenigarn kalen. Vet inte riktigt vad det ska bli. Jag är snart klar med andra ledtråden och hoppas att den andra kommer ut idag så jag kan sticka vidare.

En och en halv vante har jag gjort till vantbytet hos Stickamera. Tar lite tid att sticka. Mycket med hjälpsticka. Mer talar jag inte om för dig lillstickan. Jag kan ju säga att dom är lite lila åxå. Fniss


2 kommentarer:

Soili sa...

Du har fått en utmärkelse på min blogg.Det är en skatt man har i sin bokhylla,ljuvligt att bläddra i,som att suga på en go karamell:)

Anonym sa...

Haha de kan du jue tro! =P Hehe jo de kan du jue göra du kan jue de nu iaf, bevisade du jue i lördags =P