tisdag 29 juli 2008

Slappt

Idag har det varit slappt minsann. Startade morgonen med att sitta på altanen och titta på regnet. Åh det var så där ljuvligt svalt ute. Men det varade inte länge för sen kom värmen och solen. Plockade lite med blommorna ute på altanen så nu är dom fina och vattnade.
Stora sonen kom vid sju, hans tjej jobbar ju här i byn där jag bor så då passade han på att umgås med mamma lite. Fast han spelade mest tv spel. Men vi drack i alla fall kaffe och åt bulle ihop.
Det var väl praktiskt taget det jag har sysslat med idag bara suttit. Ett par varv har jag stickat men inte många. jag förstår inte vart tiden tog vägen när man inte gjorde nåt. Konstigt.
Jag har haft invasion av flugor i köket. Tror att det var en hel svärm, säkert 50 stycken. Jag fick öppna varenda fönster. Det var sånadär flugor som är gröna på ryggen. Usch och fy vad läskiga.
Nu ska jag ta kväll och sätta mig i soffan och sticka lite.

1 kommentar:

Marianne sa...

Det lät härligt med en sån slappardag det behöver man ibland.