söndag 6 juli 2008

Naturen




Idag har vi varit hemma hos min mor och far. Gubben skulle hjälpa pappa med datorn och så skulle pappsen bjuda på raggmunkar och då kommer man ju snällt hem när det serveras så god mat. Jag var ute och fotograferade jag. Med en lillebror E som är trädgårdsmästare så börjar det ju hända en del i deras trädgård. Här är en honungsros han planterat som klänger i äppelträdet. Jag var ju tvungen att gå fram och nosa lite och den doftade alldeles underbart.

Sen har dom en början på en japansk hörna i trädgården. Där står ett apträd, näsduksträd och ginko och något annat vad det nu var. Väldigt mysigt. Ett litet gjutet fågelbad som de små pippina kunde plaska i. Och så kom ju lille katten in i bilden åxå. En riktig liten linslus. Det är en fröjd nu för tiden att gå och kolla in deras trädgård. det är så himla mysigt.


Regnat har det gjort rätt mycket idag så det har ju blivit lite stickat. Lillebror O ville lära sig så som stora syrran så det var bara att lära honom att lägga upp och sticka räta maskor. Det gick jättebra och han var väldigt lättlärd. Det stora problemet var att jag hade snott med mig alla mammas stickor när jag flyttade hemifrån så det fick duga med grillpinnar i trä. Hihi Men det gick ju bra även om det blev lite flisigt. Nu kan han i alla fall lite grunder.






Inga kommentarer: