torsdag 31 juli 2008

Rött vitt svart



Idag har jag lekt målare. Falufärg på huset, det vita skrapat och målat och stuprör och ränna har jag målat svart. Stupröret var brunt innan. Vad mycket finare det blev på vårt lilla uthus.


Kladdig var jag vill jag lova. Fick en stor splasch i håret av vit färg som såg ut som en fågelbajs i hårbottnen. hihi. Så nu fick jag ännu mera gråa. Jag ville ju gärna inte ha lacknafta i håret så jag gnuggade med lite yes diskmedel och det blev lite bättre.

I morgon ska jag in och shoppa färg till dörren. Den måste ju också bli fin.


Nu är min Februari lady sweater snart snart snart klar. Bild kommer i morgon. God natt


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Möjligen? Kanske? Eller? Kan det va´så? Hemlis?
Det målade blir fint, svensk idyll, jag bor i ett sånt hus mitt ute på landet med närmaste granne 200 m bort...
Kollar nog in här ganska ofta framöver för att se vad du gör mer för superfina saker...
Kram//B