lördag 2 april 2011

Vilken vecka

Veckan gick fort men jisses vad den var full med grejer.
Skola och kalas och fika med brudarna hela tiden. Och helgen blir likadan.
Igår eftermiddag blev det en snabb städning här hemma eftersom jag inte haft tid att ens dammsuga i veckan. När mannen kom hem så blev det en tur till lilla mor som fyllde år i onsdags.
Efter hemkomsten därifrån blev fläskfiléerna förberedda.
Idag blir det förberedelser med maten till svärfars åttioårskalas i eftermiddag.
Pannacottan ska göras både sockerfri och icke sockerfri. Salladen ska skäras.
Svågern får stå för potatisgratängen.

I morgon blir det kaffe och tårta hos svärfar innan svågern åker hem till götet igen. Sen blir det ettårskalas hos Saga.
Ingen rast och ingen ro.

Sen är det dags för en ny skolvecka.

Jag blev kallad på en anställningsintervju men tackade nej. Ringde upp chefen och undrade hur länge man skulle få anställning, och det var bara tre månader till en början och då kände jag att tänk om jag blir arbetslös igen efter det då är ju en termin i skolan förgäves. Då är det bättre att gå klart utbildningen först även om jobben lockar mer.

Sen ringde dom om en anställningsintervju inom äldrevården. Det är ju bara ett sommarjobb då skolan har lov så dit ska jag i april. Och hoppas att jag får ett jobb i sommar så jag kan få lite mer erfarenhet.
Stickningen har legat hela veckan. Jag har verkligen inte orkat. Man är ju helt slut efter att ha gått i skolan en hel dag. Man är ju verkligen inte van att sitta still.
Jag har nog hamnat i säng vid niotiden varje kväll.

Nä nu är det dags att ta tag i dagens måsten. Kanske ska börja med dagens frukost.

Inga kommentarer: