söndag 10 april 2011

Helgen

Min helg har sett ut på detta viset.

Igår satt jag och pluggade lite arbetsmiljö och säkerhet. Sen åkte vi in till stan för att hämta kakor som Johannes hade sålt till klassresan. Sen fick vi leverera kakorna.
Vid sju på kvällen var vi bortbjudna på middag till K och Å och naturligtvis blev det tre rätters =0)
Mycket gott. Det blev nästan en måltid för oss i alla fall då både gubben och jag lchf:ar både pga av vikten och även på grund av mitt socker.

Vi fick löksoppa till förrätt smakade underbart
En köttwook och blomkålspudding och grönsaker och nudlar till varmrätt. Fuskade lite med nudlar faktisk. Det var ju flera månader sen jag åt sånt.
Till efterrätt var det ananas och mandelgrädde. Det var också väldigt gott.
Till det dracks det vin naturligtvis. Så nu får man väl torka lite efter att ha druckit vin två kvällar på raken.

Idag steg jag upp klockan sex. Vaknade som vanligt tidigt.
Facebookade lite och sen började jag läsa nästa kapitel i arbetsmiljön. Gjorde även klart min inlämningsuppgift.
Sen blev det ett kapitel psykologi.

Mycket få människor lever för idag
De flesta gör förberedelser för att leva i morgon

Hittade detta i min bok

I morgon börjar jag vid tio men jag ska åka in tidigare för vi har ett grupparbete som ska lämnas in i morgon. Och redovisas och vi har en del kvar så då får man jobba över =0)

Nu är det dags för soffan och tv för första gången denna helgen.
Och vilket skönt väder det varit idag. Har unnat mej att titta upp ur böckerna och suttit och gottat mig på altanen i solen.


Inga kommentarer: