måndag 28 mars 2011

Första skoldagen

Ja då var första skoldagen gjord.
Hände väl inte så mycket egentligen. Började klockan tio. Läraren babblade och vi fick fylla i massor av papper. Halv tolv var det lunch. Vi satt i fiket och åt åt och pratade strunt.
Kl 1 skulle dom som behövde gå på datakurs . Jag tyckte att jag Inte behövde det. Så på onsdag slutar jag halv tolv igen när de andra ska på datakurs.

I morgon börjar vi halv nio och slutar halv fyra. Idag tog jag bilen in, men det finns inga bra parkeringar som man får stå hela dagen utan att betala så i morgon åker jag in till stan med gubben på morgonen och sen tar jag bussen hem.

Jag har nog inte åkt buss på femton år tror jag. Så idag har jag varit uppe i affären och köpt mej ett busskort. Mycket lättare tycker jag. Och bussarna går ju rättså bra.

Nu blir det tv och stickning och en kopp te
Tjolahopp

Inga kommentarer: