lördag 23 augusti 2008

Utmaning

Fick en utmaning av både Kamilla och Lillstickan

Fem saker som finns på min ATT GÖRA IDAG LISTA:
* Baka amerikanska muffins med äppel och kanel
* Baka kärleksmums
* Tvätta
* Sticka lite på min gula topp
* Gå på kräftskiva

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Jag hade en stor barnaskara på fem barn 3,8,11,12,13 år gamla.

Ställen jag bott på?
Bodde hos mormor med mamma dom fem första åren för mamma var så ung på tegelviken i kalmar. Sen flyttade vi till oxhagen i kalmar när mamma flyttade hemifrån. När jag var sexton flyttade vi till Vassmolösa. Jag flyttade hemifrån när jag var 18 till Norrliden. Fick barn behövde större flyttade till Smedby.Träffade en ny man flyttade till hans hus i Sporrsjö. Många ungar blev det han två och jag två och en ihop behövde större hus flyttade hit till Rockneby.

Fem saker jag skulle göra om jag vore biljonär?
* Säga upp mig på mitt jobb och öppna garnaffär.
* Säga upp gubbens arbete så han kunde bygga oss ett nytt hus.
* Anställa en kokerska och trädgårdsmästare.
* Hjälpa dom svältande barnen.
* Hjälpa alla mina barn till en bra ekonomi och boende.

Regler: Svara på alla frågor.
Välj ut 6 personer och utmana dem i deras bloggar!
Meddela personen du blev utmanad av när du genomfört Lycka till!

Jag utmanar:
Heddas hörna
Soans pysselblogg
Linda
Garntrassel
Persilja
Ingrids funderingar

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag har skickat utmaningen vidare.Kram Mia

Paulina sa...

Hej Nettan!
Vet inte om du tittat på beskrivningen till koftan ur allt om handarbete ännu men jag undrar om du skulle hjälpa mig med följande problem;
Bakstycke;
Lägg upp 147 m p st nr 3 ½ och sticka 1 a varv= a-sidan på arb. Fortsätt med resårmönster såhär;
(r-sidan) 3 a (slätst-a), *1 r, 9 a* upprepa från * till * 14 ggr och sluta med 1 r, 3 a. Fortsätt med resårst enl m tills arb är 7 ½ cm. - sluta med *1 r, 2 a* upprepa från * till * och sluta med 1 r, 3 a. Denna smala resår fortsätter på resten av bakstycket.
Det jag inte riktigt förstår är bla övergången mellan den breda och den smala resåren. Finns den inte? alltså menar de att man bara helt plötsligt ska börja med den smala resåren? Verkar ju onekligen så, för när de skriver fortsätt med resårst enl m måste de väl mena den breda? Hänger du med på vad jag menar?
tacksam för hjälp!

Nettan sa...

Hej paulina
Vad jag kan förstå så är det ingen övergång utan bara pang på med nästa resår. Kanske därför dom har ett skärp på bilden.
Jag har inte börjat på min än för mitt garn har ju inte kommit. Men jag jobbar på med min gula topp så länge.

Linda sa...

Jag har svarat på din utmaning och skickar den vidare! :)

Anonym sa...

Haha jag va 10 år för 10 år sen, inte 11 :P