söndag 10 augusti 2008

Det går framåt med Fls


Idag har det blivit en del stickat faktiskt. Det har ju bara regnat ute hela dagen. Alldeles hela helgen faktiskt och då vill man ju inte vara ute. Vaknade vid sju i morse satte på kaffe och tv:n och stickade och tittade på boxning som jag egentligen inte alls är intresserad av. Men sen var det basket och det var ju bättre. Man måste ju titta lite på os. I morgon jobbar jag kväll så då kan jag ju titta lite innan jag börjar så jag får sticka lite. Nu börjar Bones trevlig kväll

3 kommentarer:

LisbethW sa...

Hej
Den är jättesnygg, har precis påbörjat min egen Fls, har hittat ett snygg bandgarn som kommer att bli bra,men har kört fast i mönstret när jag ska öka. Detta är mitt första engelska projekt kan du förklara hur du gör?
Hälsn
Lisbeth

Nettan sa...

När jag ökade gjorde jag så här: Sticka till stickmaskören, lyft upp tråd mellan maskorna, sätt tråden som en maska på vä sticka sticka den rät i bakre maskbågen flytta markören, sticka en rät maska och likadant igen lyft upp en maska mellan maskorna och sticka den rät i bakre maskbågen. Tyckte det blev mindre hål på detta sättet.
Hoppas att du förstår vad jag menar.

LisbethW sa...

Hej
Tack för hjälpen, nu fattar jag hur jag ska göra. Det ser riktigt bra ut.
Tack än en gång
Hälsn
Lisbeth