tisdag 29 april 2008

Hemlispaket nr 3


Idag har det kommit. Det sista hemlispaketet och ni skulle hört mig när jag öppnade det. Jag skrek åh dom var till mig. "Tur ingen var hemma" Jag är inne på min hemlis blogg och tittar ofta för den är så himla bra och där såg jag dessa halvvantar som hon stickat till sin hemlis och jag tyckte dom var så fina. Jag skrev en kommentar om att hennes hemlis skulle bli väldigt glad över dom. Och så låg dom i min brevlåda idag. Oj vad jag blev snopen. I paketet fanns åxå ett underbart rödfärgat garn som blir till nästa månadssocka ska jag lova. Och ett paket marimekko servetter,salta katten och lakrisal. Åh jag bara älskar lakrits. Allt var så fint och jag är så jätteglad. Världens bästa hemlis är hon Dödergök Jag hade aldrig räknat ut att det var hon. Nog har jag gjort lite efterforskningar på hemlisen och kollat poststämpel och gått igenom bloggar men jag kom aldrig fram till vem hon var. Ja sånt är livet. Kan det inte bli Juni sockmönster nu så jag kan sticka med det röda garnet hihi
Massor med kramar till dig "hemlis"

2 kommentarer:

Dödergök sa...

Vad roligt att du gillade paketet! Det är skoj med hemlis. Jag har sett sockgarnet uppstickat och det blir en härlig kvallité, ska bli skoj att se vad du tycker om det.
// din hemlis

Kamilla sa...

Jag vill passa på att tacka för mina fantastiska presenter nu när du ändå pratar om hemlisar (: Jag har blivit jätteglad av alla saker och stickorna har använts flitigt, nu är dock båda seten upptagna i stickningar som ligger på is (: De senaste garnerna är så fina så att jag knappt vet vad jag skall göra med dem, tåls verkligen att funderas på. Tack och åter tack för 3 trevliga månader och 4 roliga och användbara paket (: