lördag 10 maj 2008

Underbart


Finns det något så ljuvligt att se som ett äppelträd i blom. Jag älskar denna årstiden när allt grönskar. Idag var det hur varmt som helst ute. Bikinin på och ut och greja i trädgården. Var i stan och köpte lite plantor till växthuset. Två olika sorters gurkor, paprika, tre sorter tomater och en nätmelon. Förra året var det rena rama kaoset i växthuset, det var första året jag hade det och jag hade väl ingen koll på hur mycket man kunde ha i. Jag hade physalis och den intog hela växthuset, till sist fick jag dra ut den så det andra fick plats. Så i år blir det inte mycket i början utan det växer ju till sig. Gurkor var toppen att ha. Köpte inga gurkor på hela sommaren. Vinrankan växte så det knakade men gud vad druvor det blev. Jag har en inne i växthuset och en utanför och det är verkligen skillnad.


Inga kommentarer: