torsdag 29 maj 2008

Junis


Två sockar klara av fyra. Den vita var klart roligast och blev finast. Den röda tyckte jag inte måtten stämde på eller hade jag kanske för tunnt garn. Så nu blir det nog en vit till. Den andra får vänta en stund.

Idag har det varit underbart väder. När jag kom hem från jobbet så hade jag fyra timmar för mig själv. Spinnrocken fick följa med uti solen på altanen och där satt jag och spann och njöt av värmen. Tänkte börja sticka på vantar av garnet jag spinner. Nu har jag ju sockor i mängder så inte fossingarna fryser. Och händerna behöver ju lite åxå så inte dom blir kalla. Kanske finns det någon vantklubb någonstans.

4 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kamilla sa...

De vita sockorna blir verkligen jättefina! Jag tappade ut stickorna på mina sockor och råkade slita lite i dem så jag måste börja om med mina :/
Ang frågan om Kool-aid så köpte jag helt enkelt min färg via ebay, väntar dem hos mig inom en vecka nu.

Emmas dagar sa...

Oj så snabb du är! Det är ju inte ens juni än...! ;-)

Emmelie sa...

vilket otroligt vackert arbete.
nu funderar till och med jag på att sticka det vita paret.