söndag 4 maj 2008

Hemlis 4

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Jag stickar väl i det mesta. Fast det är mycket ull just nu. Alpakka älskar jag att sticka i.

2. Vilka är dina favoritfärger? Svart, rött, olivgrönt , ja det mesta går faktiskt.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Orange kanske, men ibland även den.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)Älskar trästickor fast dom går ju sönder så lätt.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Jag har stickat från och till sen jag var femton tror jag. Sista året har varit bara stickande kan liksom inte sluta det är så roligt.

6. Dricker du kaffe? Te? Kaffe är gott, brukar köpa bönor med hasselnötssmak. Det smakar underbart.

7. Är du allergisk mot något? Pollen , katter

8. Vilken slags musik tycker du om? Jag lyssnar på det mesta ,fast kanske inte dansband.

9. Favoritgodis?Lakrits, violgodis, lagom mörk choklad.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) Ska lära mig spinna idag faktiskt scrappa har jag gjort , jag virkar åxå.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv... Sjalar är roligt. Vantar behöver jag sticka lite mer, har inte så många.
12. Prenumererar du på någon sticktidning? Allt om handarbete

13. Har du något drömprojekt på önskelistan? Skulle vilja sticka ett par vantar i mönsterstickning, men jag tycker det är så jobbigt med många färger det blir liksom inget bra.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Måttet är 17 cm.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Ja det är roligt tycker jag.

16. Stickar du sockor? Jag bara älskar att sticka strumpor.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.) Brukar köra på 37-38

18. När fyller du år? 12 november fyller jag 44 usch

19. Stickar du med pärlor? Jag har gjort det en gång till ett par pulsvärmare och det blev fint.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Läser inte så ofta för jag somnar så fort.

Inga kommentarer: