fredag 9 maj 2008

Varmt

Åh vad skönt det varit ute idag. Rena rama sommarvärmen. Det har varit mycket trädgård för min del. Hela förmiddagen var jag ute och rensade, kantgrävde, klippte gräset och sen ropade spinnrocken på mig så den fick följa med ut på altanen och jobba lite. Härligt att sitta i solen och spinna. Folk som åker förbi tittar väldigt mycket hihi
Fick en rolig sång på mail idag och den stämmer rätt bra in på mig för när jag sitter ute i solen får jag en vit rand på magen efter bilringen.

Ny text till psalm 199 - Den blomstertid nu kommer.

Den baddräktstid nu kommer
när magen är för stor.
Då valkar bara sväller,
och celluliter gror
Generande behåring
lyfts fram i solens ljus
Nej stranden verkar boring
vi stannar inomhus

De krav som sommarn ställer
förstör vår ledighet
vi sitter där å gnäller
fy fan vad jag e fet
fast vem vill motionera
när man kan sitta still
nej låt oss revoltera
vi tar en kaka till

Inga kommentarer: