söndag 2 mars 2008

Mars sockan


Ja, så här långt har jag kommit nu. Hälen är klar. Jag tycker den är rätt så kul att sticka och nu kanske man vågar sig på andra grejer med dominostickning. Man får väl se om den passar i slutänden, den verkar lite stor. Annars får man väl gå på sig lite hehe. Är inte helt överens med färgerna men var inte sugen alls på att riva upp och börja på ny färg så det får bli som det blir.

Igår var jag med mor och sprang på ikea. Vi skulle köpa inflyttningspresent till min dotter som har flyttat hemifrån. Det blev lite av varje. Jag köpte lite småprylar åxå. En ny lampa som jag har bredvid mig i soffan, så man ser vad det är man stickar. Den gamla var så dålig. Idag kommer store sonen hem och hjälper oss att bära upp vår gamla tv från vardagsrummet i sovrummet. Och bära bort den gamla vi hade där. Medans dom håller på och bär ska jag få lite hjälp av sonens tjej Julia att börja sy på ett par blommiga camoflagebyxor från Allt om handarbete. Det var så längesen jag sydde kläder så jag tycker det är bättre att hon är här så jag inte klipper eller gör fel. Hon har ju gått hantverksutbildning. Nepp nu är det dags att stryka så att jag får plats i mitt syrum.

2 kommentarer:

Paulina sa...

Hej!
Ser att du stickar sockor nerifrån och upp, jag har försökt lära mig det men hittade bara en beskrivning som var helt omöjlig att förstå, har du någon bättre förklaring att dela med dig av?

Nettan sa...

Nerifrån och upp. Du menar att börja med foten? Här har jag stickat uppifrån och ner alltså börjat på skaftet. Jag har aldrig börjat vid foten och stickat men jag har sett flera som gjort men jag kommer inte ihåg vart.