tisdag 4 mars 2008

Yes yes yes


Nu är den klar första sockan. Jag fuskade till foten lite för jag tyckte dom halva dominorutorna var så jobbiga, och sen mitt under foten så körde det ihop sig totalt, men jag löste ju det ändå.

Det blev ju en socka hihi.

Är på lödutbildning hela veckan. Det är rättså kul bara man slapp proven. Idag har vi haft lödprov i fyra timmar. Det gick väldigt bra när man övade innan men när det blev prov blev man ju lite nervis och då gick inte allt lika lätt plötsligt. I morgon är det teoriprov och det fasar jag för. Många konstiga ord. Rasterna var bra för vi stod ute i den sköna vårsolen. Det var lä där vi stod så det var jätteskönt. Annars fick man skrapa rutorna i morse. Det var mindre roligt.

Nu ska jag sätta mig och sticka på nästa socka. Jag är ju så sugen på och börja på tropicana, men denna måste ju bli klar först.

2 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Va roligt de blev en strumpa, jag la ner min för den blev så himla stor, ska gör en väska av den istället.
Bra jobbat.
Men du, va är de för utblildning du går, ser ju olika föreläsningar du gått på som du skrivit om på bloggen men jag blir inte klok på vad de ska bli utav de.
Eva.

Nettan sa...

Alltså lödning jag löder på kretskort. Löder dit komponenter och så.