tisdag 26 februari 2008

Mars sockor m.m




Ja nu har jag börjat på Mars sockorna på Stickameras sockklubb. Jag har tittat på dom förut men aldrig vågat börja så nu var det dags att försöka sig på lite Dominostickning tänkte jag.



Och så här blev det. Jag tycker det är roligt att sticka detta mönster men det tar ju så LÅÅNG tid. Får väl hålla på med dessa sockor till Aprils mönster kommer ut. Hihi






I brevlådan idag låg det ett nybörjarkit ifrån spinspiration. Har alltid varit så sugen på att prova att spinna. Det ska bli kul. Kanske behöver ut och surfa och hitta hur man gör. Ingen som har bra sidor i sina favoriter?





1 kommentar:

Anonym sa...

Här finns en video hur man spinner med slända:

http://www.youtube.com/watch?v=drXid5cT0y8

Och många fler... Jag brukar dock sätta ett par decimeter långt ullgarn på sländan och sedan spinner jag fast fibrerna på den, så blir det ner stabilt vid själva spindeln.