måndag 17 mars 2008

Ett skepp kommer lastat

Ett skepp kommer lastat

med lite blå känslor så

här i mitten av mars.....


Godis, garn och drömmar

om sommar, det kan

man behöva när det

bara regnar


Kram från din hemliga hemlis.


Så skriver min fina hemlis. Underbart att upptäcka att det låg ett paket i lådan när jag kom hem. Jag tänkte , men jag har väl inte beställt nåt garn. Och sen läste jag på baksidan och då var det från min hemlis. Jag sprang nästan in och öppnade paketet och där låg två ljuvliga ullhärvor med blått entrådigt garn. Jag tror min hemlis vill att jag ska sticka en sjal. Och är man sugen att börja tror ni. Men jag ska i alla fall vänta till i morgon med att sticka för ikväll blir det det sista på dominosockorna.

Men jag kan ha garnet bredvid mig i soffan och känna lite ibland bara och drömma.

Åh godis fick jag åxå. Lakrits som jag älskar. Och en fröpåse med blåvinda. Jättefina blommor.


Kan ju nämna åxå att min hemlis är bra på att rita. Det var ett får under det hon skrivit. Jättefint. Tack min snälla hemlis för det fina paketet.

Inga kommentarer: