söndag 9 mars 2008

Söndag

Oj vad många dagar sen det var jag var här och skrev. I onsdags var det premiär på city gross i kalmar och dum som man är så vill man ju åka dit och kolla. Ja vi hittade massa billiga saker och sen var det stopp. Kön tog väl ca 1 timme och fyrtiofem minuter innan vi var betalda och klara. Sen hade vi ju dottern och hennes kille med oss så deras kö tog en timme längre än vår så jag och gubben fick sätta oss och fika. Men men vi kom hem till slut i alla fall.

Lödkursen som jag gått i veckan är klar och jag tror att proven gick bra. Det tar väl ca tre veckor innan vi får reda på svaren. Det var en intensiv men rolig kurs. Man var rättså trött efter en vecka. Det märktes i att jag inte vaknade förrän halv tio i går morse och så länge sover jag aldrig.

Igår var vi lite sugna på city gross igen jag och gubben. Vi var ju inte i alla hyllorna i onsdags när det var så mycket folk. Igår hittade jag i alla fall garnerna. Fyra hyllor. Mest acryl förstås. Fina pälsgarner fanns det i alla fall men jag köpte inga. Jag får ju försöka sticka upp det jag har först. Dom hade en amerikansk hylla där hittade jag Jello som mormor hade hemma när jag var liten så det köpte jag, kan ju vara kul att se om man tycker det är gott även som vuxen. Jag kommer ihåg att mormor hade skivat bananer och lagt i. Dom hade en läsk som hette root beer. Luktade ungefär som 5-56 och smakade som tuggummit Jenka. Rättså god faktiskt. Och min älsklingsläsk Dr Pepper hade dom åxå.

Idag ska jag ta det lugnt inga affärer för min del. Tvätta och stryka lite och åka till sjukan och hälsa på min gamla mormor som ligger inne. Regnet hänger i luften här idag så det blir ingen utedag precis.

Inga kommentarer: