torsdag 21 februari 2008

Syjunta

Nu är det bara 40 minuter till syjuntetanterna kommer. Hehe tanter , det skulle dom höra.
Idag är det min tur att vara värdinna. Den ena "tanten" Karin har med sig 200 g ullgarn jag köpte förra juntan. Hon har ett dagbarn vars mamma har får och hade börjat göra garn. Och garntokig som man är så handlade jag ju. Undrar just vad jag ska sticka med det garnet. Hehe.

Annars började jag jobba igår igen efter en vecka hemma med snorig näsa och feber. Känns rättså skönt att komma in i vardagen igen. Man blir lite slö när man går hemma tycker jag.

I helgen ska jag försöka ta mig in till stan och köpa lite färg så jag kan färga lite ullgarn som jag köpt på tradera. Ska bli spännande för det har jag aldrig gjort innan.

Nu är det nog dags att plocka fram lite grejer och leta efter termosen.

Inga kommentarer: