måndag 18 februari 2008

Våren är här

Nu är det VÅR. Termometern utanför köksfönstret står på nästan 14 grader, och på altanen är det jätteskönt. Men jag som är sjuk får ju vara inne. Jag känner mig bättre idag. Febern borta hostan och snuvan kvar och illamående vet ej varför jag mår illa egentligen, kanske för jag inte har ätit den sista veckan.

Började sticka lite smått igår igen på mammas födelsedagspresent. Bild kommer senare när det är klart.

Har suttit och surfat på stickbloggar i två dagar nu. Ni är helt underbara allihop det är så härligt att se allt ni gjort och man får tips och så blir man ju så väldigt sugen på sånt man aldrig gjort innan till exempel att spinna. Hittade många såna sidor och jag blev så sugen att prova så det får jag väl göra endera dan.

Har även sett på många sidor om hemlis 3 att man ska skriva mer om sig själv så det är väl bäst jag gör det.

Mer om mig

Jag heter Anette Jag har fem ungar en tjej och fyra killar. Två är utflugna tre kvar hemma.

Jag har en stor hund schäfer labb chow trevägskorsning. Världens snällaste.Gift med Henke sen tretton år tillbax.

Älskar skogen, naturen, tystheten på landet (Där jag bodde innan)

Älskar garn samlar på garn skulle nog vilja jobba med garn.Just nu är det mycket melerade garner gillar höstfärger och ja det mesta faktiskt. Gillar att sticka i merinoull o alpakka det känns så mjukt. Har köpt lite ull på tradera jag tänkte jag skulle prova att färga. Jag har aldrig gjort det själv innan.

Gillar både stickning och virkning.

Är lite av en samlare då det gäller broderier inte mycket blir klart. Men syr man många gånger på ett broderi så blir det väl klart någongång.

Jag har ett eget syrum. Jag tog över store grabbens rum när han flyttade och här inne är alla mina garner och datorn. Skönt att få ha ett eget rum. Gubben har sitt datarum.

Älskar att vara ute i trädgården och pyssla med mina blommor och ogräs hehe.Tar mycket hjälp till planering av min lillebror Erik som är utbildad trädgårdsmästare.Köpte växthus förra året och det blev fullt kan man säga. Ska försöka att planera lite bättre i år.

Båten kom in i mitt och gubbens liv förra sommaren har under vintern tagit båtkörkort så även jag vet vart man ska köra. Nu ska gubben ta kustskeppare så vi kan åka längre bort.Älskar att vara ute på sjön. Det är så fritt och vackert. Och så kan man ju sticka när gubben kör .

Inga kommentarer: