söndag 10 februari 2008

Vår

Jag undrar verkligen om vintern kommer här nere i söder. Igår sken solen och det var ett underbart väder, och idag är det ett riktigt liv på fåglarna ute. Dom kvittrar och kvittrar. En och annan snöflinga har vi haft men inget som legat flera dagar. Verkligen konstigt det här med vädret nu för tiden. När jag var liten var det ju alltid snö när det skulle. Men aldrig nu. Idag kanske man skulle lägga stickningen åt sidan och ta en tur i trädgården och räfsa till det lite. Har ju ett och annat stort trä på gården som fäller löv. Igår började jag på ett par nya sockor River rapid socks, mönstret blir verkligen coolt. Håller även på med ett par pulsvärmare i samma färger från februaris mönster i pulsklubben. Vi var hemma hos mor och far igår så jag stickade och tittade på tv med mamma medans gubben och pappa släktforskade. Bra att vi har varsin hobby. Jag får nog gå ner i källaren idag och se om det är liv i mina pelargoner det är ju kanske dags att ta upp dom och ställa dom i fönsterna så dom får växa på sig lite innan dom ska ut igen.

Inga kommentarer: