onsdag 14 juli 2010

Slö


Jag är ju bara för slö.
Snart en månad sen jag bloggade sist. Jag MÅSTE verkligen rycka upp mig.

Här hemma händer det inte så mycket. Jag är inne på andra veckan på semestern. Gubben börjar jobba nästa vecka.

Båten......... Ja det är där vi tillbringar våra dagar nu när det äntligen har kommit värme. Jag SKA inte klaga på värmen jag lovar. Äntligen har ju sommaren kommit.
Nere vid båten fläktar det ju lite i alla fall. Här hemma fläktar det INGET.

Det blir en del stickat och virkat faktiskt men jag har inte hunnit fästa alla trådar. Vad ska man annars sitta med på båten om inte ett par stickor .

På kvällarna blir det badning med ceasar. Oj vad han simmar och tycker det är roligt.
Han är helt slut efteråt som han simmar.

Ikväll blir det middag med goda vänner . Och en och annan droppe vin skulle det nog också kunna bli.

Härom dagen var jag inte sugen att sitta på båten och guppa , så då blev det städning i källaren.
Jag har ju 98 kvm källare att hålla ordning på. Jag och dottern röjde och slängde. Mycket mus skit efter vintern hittade vi. Första gången på tio år som mössen är inne.

Igår lassades släpet med skrot och idag körde gubben och grabbarna till tippen.
Tre trasiga tv apparater kastades. Varför sparar man hela tiden. Lika bra att åka iväg direkt. Men så blir det ju aldrig.
Skulle varit bättre med en källare på 40 kvm. Då hade det inte gått att samla så mycket skräp.

Det är nästan så man skulle ha loppis på gården hihi

Nu ska jag gå ut och sätta mig på altanen. I skuggan naturligtvis.
Har ett par sockor därute som väntar att bli stickade på =0)

Skön sommar på er

Inga kommentarer: