fredag 13 juni 2008

Skolavslutning

Ja idag slutar den minsta sexan. Vad gammal man är egentligen. Den ena börjar sjuan , den andra börjar trean på gymnasiet, dom andra tre har slutat skolan. Avslutningen startade i kyrkan klockan kvart över nio. Sen bar det iväg till skolgården då rektorn skulle hurra ut sexorna. Himlen var precis svart. Väl hemma började det regna och åska. Regnet öste ner. Kan det berott på att det var fredag den trettonde? Hihi
Senare på eftermiddagen åkte jag och Nathalie (dottern) tilll Öland och köpte födelsedagspresent till hennes kille som fyller år på söndag. Vad det blev tänker jag inte skriva här ifall han tittar.På eftermiddagen tog jag mig i kragen och putsade fönster och bytte gardiner i mitt syrum. Det blev så fint. Kvällen gick åt till att sticka på Juno regina sjalen i stickameras kal. Är på andra halvan och har snart stickat klart mönstret och bara det raka kvar. Måste sätta lite fart nu så den blir klar.

Inga kommentarer: