fredag 27 juni 2008

Sista dagen

Idag är det sista dagen innan semestern. Ikväll är det firmafest på jobbet, som jag inte ska gå på för jag är ju fortfarande sjuker. Det har inte hänt så mycket denna veckan då jag varit väldigt seg. Har knappt ens orkat att sticka. Gubben tycker nog livet är underbart =0) för hans fru kan inte prata. Rösten har försvunnit och det är tredje dagen idag. Gud vad jobbigt det är att hålla tyst egentligen hihi. Det kommer något väsande från mig när jag öppnar munnen. Och för att inte tala om när telefonen ringer , då tror dom att dom kommit fel. Nä nu vill jag bli frisk för jag ska ju faktiskt ha fem härliga veckors semester.
Jag har i alla fall börjat på Julis sockor i stickameras sockklubb. Först började jag sticka i mitt handspunna garn men repade upp det igen för det var för tunnt så sockarna blidde lite små. Jag får använda det garnet till en sjal eller nåt istället. Nu stickar jag i Reggia istället.
Nu tror jag det är dags att hoppa in i duschen så man känner sig lite fräschare efter nattens hostningar. Idag är mitt mål att sy i knappar och lägga upp ett par byxor jag sytt till mig. Det arbetet har legat på is i flera månader och det är ju så lite kvar. Dom ligger där i hyllan och glor på mig varenda gång jag kliver in i mitt syrum. Och det känns inte bra.

Inga kommentarer: