måndag 23 juni 2008

Sista veckan




Då startar man sista veckan innan semestern med att vara sjuk då. Hostan har hållt mig vaken inatt. Var uppe en stund halv tre, då tänkte jag stannat kvar uppe men jag tog mitt förnuft till fånga och gick och la mig igen.


Lite har jag orkat göra i alla fall idag. Spunnit klart spinspirations juni månads fibrer. Ska bli strumpor i Juli i sticka meras sockklubb. Och så har jag blockat Junon , ligger på tork nere i tvättstugan. Orkade mig ut en stund till växthuset åxå, skördade första gurkan och satte på vattenspridaren så växthuset fick lite vatten.

Det blev ingen Laminaria igår. Fick bli ett lättare mönster för jag orkade inte tänka , fattade inte ens hur jag skulle börja på den. Var som bumull i huvudet mellan alla nysningar. Jag hittade ett gammalt mönster i min stickpärm från knitting daily försökte leta efter det på nätet men hittade det inte den hette i alla fall Pewter Lace Shawl. En bred avlång historia med mönster. Så jag får väl ta kort på den när jag hunnit en bit. Ja det blev en väldans liten bild på sjalen vill jag lova hehe

Inga kommentarer: