söndag 22 juni 2008

Sjuk

Midsommaren blev som förra året, Regnig och sval. Men vi hann klä midsommarstången i ett blått hål bland molnen då det inte regnade i alla fall.

Jag som gått och gnällt om att det är så segt att jobba innan semestern har nu blivit megaförkyld. Hostar och nyser hela tiden. Tack min jobbarkompis för att jag fick ta del i din förkyldning =0( Igår satt jag i soffan och stickade och tittade på film och nös hela dagen. Stickade klart Juno men ska bara sy ihop den med. Får se om jag orkar det idag. Det blev även stickat på candleflame sjalen igår då jag inte har nåt annat på g. Men jag är väldigt sugen på att börja på något nytt. Kanske en cirkelkofta som fanns i senaste numret av allt om handarbete eller en laminaria som jag tycker alla verkar sticka på. Den är helt underbar. Och snart är det väl dags för Julis middar och sockor från Stickamera.

Dags att sätta sig lite i soffan och få lite inspiration på vad jag ska hitta på.

1 kommentar:

Kamilla sa...

Laminaria är underbar men cirkelkoftan var väldigt fin den med (: Ser fram emot att få se din Juno (: