fredag 26 november 2010

Hallå eller....Nu har det slagit över


Idag vill jag bara säga att det har slått runt för min matte.
Hon har haft julmusik på datorn på högsta volym . Hon har sprungit runt och städat och fejat och pysslat och donat.
Jag har mest varit uppe för jag tycker inte om dammsugaren så mycket.
Tur man har fått gå ut och kissa ibland emellan varven i alla fall.
Jag tror till och med hon glömt bort att äta.

Så här ser vårt köksbord ut nu för tiden. Adventsljusstaken ska vi tända på söndag sa matte.

Här är öppna spisen i stora rummet.
Jag brukar ligga på min fäll där , det är varmt och skönt.

Här är ena köksfönstret. Här sitter matte och datar. Men idag har hon inte hunnit sitta här alls.
Det har bara skrålat musik härifrån idag. JULMUSIK. Hon är inte riktigt klok hon, tänker inte på mina öron alls och att jag faktiskt behöver lugn och ro när jag vilar.

Här är ena storarumsfönstret. Husse har visst glömt att ta bort stegen sen sotaren var här ser jag.

Och nästa stora rums fönster.
Nu är det tända ljus i hela huset och nu väntar vi på att husse ska komma hem från jobbet.
Då blir det mat och mys.
Och Idol med Jay

Inga kommentarer: