tisdag 3 mars 2009

Mmmmmm

Och vad fanns i min brevlåda idag då. Jo ett paket från min gulliga hemlis. Alpacagarn Mums.
Älskar det garnet. Så mjukt och skönt att sticka i. Fick även härligt smaksatt after eight kaffe och en sudoku tidning. Ja nu har jag att göra en stund. Tack snälla du vem du nu är. =0)
När jag var hos mor i helgen ville hon ha nya sockar. Och hon ville ha sånt mjukt garn som dom sockarna hon hade på sig. Så Deisy design fick sig ett besök av mig den kvällen. Fick lite extra pengar av mor så då passade jag ju på att handla lite till mig med. Två nystan grått till mor och resten till mig . Fniss.
Synd bara att man har så mycket projekt på g nu annars hade jag börjat med en gång.
På stickorna just nu finns den romantiska kjolen, Galen i garn kalen , stickameras sockor och sockamanias sockor. Jag får sticka fortare.=0)

Idag har det i alla fall inte kommit ner någon snö ifrån himlen. Det gjorde det i gårkväll. Jag vill ha vår nu så jag kan sitta ute på min altan och sticka och njuta av solen.



3 kommentarer:

Paulina sa...

härligt med nytt garn!
Kom på att jag nog inte sagt det men de små luckorna vid tummarna på vantarna är ju till för att man ska kunna slinka ur en tumme för att t.ex. kunna komma åt knapparna på en portkod eller telefon. :)

Anonym sa...

HIHI! Förstod väl att lite "After Eight" Skulle smaka.... Din Hemlis

Nettan sa...

Ja det var helt underbart gott.