lördag 29 november 2008

Röjning, minnen och pyssel

Gud vad längesedan det var jag var här.
Har haft fullt upp med att rensa i mormors lägenhet.
Ännu mera grejer hos mig blev det.
Gamla minnen sen när man var liten följde med hem. Den gula fula godisskålen med lock som det alltid låg polkagrisar i fick följa med. Morfars gamla medaljer tyckte jag kunde vara kul att ha. Blommor behövde jag egentligen inte men det var ju synd att kasta.
Ja en hel del blev det.
Hemma är huset rörigt. Jag bara ställde in kartonger med grejer häromdagen i hallen och de har inte kommit bort än.
Idag möttes vi i mormors lägenhet för att tömma det sista och köra till tippen.
Hemma igen klockan fyra och då var det dags att börja adventspyssla lite.
Fönstrena blev putsade på insidan i skummet innan gardinerna sattes upp.Köket fick börja bli fint. I morgon ska jag städa hela dagen.
Nu är jag trött och sitter i soffan och ska sticka. Alla sockor har jag lagt på hyllan en stund. Novembers candle flame får vänta och decembers sockar med. Nu måste jag ta tag i julklapparna så att dom blir klara. Sen är det ju julkalenderstickningar lite här och var. Får se om jag har tid. Nästa vecka är det kvällsskift och då får jag sticka på morgonen.

1 kommentar:

Unknown sa...

Nu är det tävling varje vecka hela december på www.galenigarn.se
Nämn det gärna på din blogg och tävla gärna själv.