söndag 12 oktober 2008

Nostalgi och plastband


Idag har jag varit med mor i mormors källare och äntligen hämtat mormors vävstol.
Så nu måste jag börja med en ny hobby och lära mig väva. Vävde på den när jag var liten tjej och det var ju inte igår precis. Många delar är det att få ihop. Den får stå där den står så länge. Jag ska renovera ett rum först innan den ska sättas ihop.

En hel låda hittade vi med diverse tillbehör som jag inte vet vad man har till för något.
Underst i lådan låg alla plastband jag lekte med när jag var liten. Lite nostalgiskt var det allt när jag öppnade denna låda. Plastbanden hade jag och gjorde ett draperi till min dörr kom jag ihåg, och så knöt man sånadär fyrkantiga nyckelringar också. Vet att jag gjorde löshår av dom och låtsades att jag hade långt hår. Typiskt tjejsyndrom. Hehe.
Nu har gubben åkt på älgjakt så nu är man alldeles ensam.
Så nu ska det nog bli stickning för hela slanten. Jag är ju ledig i två dagar.

Inga kommentarer: