söndag 19 oktober 2008

Höststorm och rött hav

Helgen är snart slut och jag har hunnit med rättså mycket. Inget arbete ute bara inne, det är ju så blåsigt.
All tvätt är tvättad.
Mitt nya vävrum är urplockat och städat, nu väntar bara färg och pyssel och så ska jag smälla upp vävstolen. Bäst att renovera innan man sätter upp den. Just nu är rummet lila och det vill jag inte ha.

Igårkväll satt jag i godan ro och stickade på mina vantar och upptäckte att jag hade gjort två högervantar Pust vilket hjärnsläpp. Bara att repa upp alltihopa och börja om från början.

Idag har jag städat en stor garderob uppe, som inte gick att gå in i för ungarna hade typ bara kastat in allt. Behöver ju komma fram till alla vinterkläder snart. Mycket skit att slänga blev det.

Dammsugit och torkat golven har jag också hunnit med , har ju en hund som går och droppar lite och kan inte hålla tätt. Han är ju en gammal kille nu så då får man torka golven jämt.

Och så har jag spunnit mitt "röda havet" fibrer från spinspiration. 100 g superwash merino. Underbara färger. Längtar att få sticka ett par vantar i detta garn.

Nu är det väl snart dags att tänka på lite mat också sen ska jag slå mig ner i soffan och sticka. har inte hunnit med det riktigt idag.

Inga kommentarer: