lördag 27 september 2008

Arbetardag

Idag har varit en riktig arbetardag. Gubben och hans kompis har sågat ner vår björk. Den var stor och hög vill jag lova, och nu är det så tomt och skönt att slippa alla björkruskor i höststormarna.
Det har nästan tagit hela dagen för dom. Och än är det inte klart. Allt ska ju sågas upp till ved. Det är skönt att jag inte är betrodd att använda motorsåg. =0)
Vad har jag gjort då medans gubbarna arbetat. Jo jag har räfsat upp äpplen från sex äppelträd, klippt gräset och höststädat lite i mitt växthus. Så jag har varit väldigt duktig jag åxå.
Igår var vi barnlediga. Vi tog en liten visit till det nyöppnade Media Markt. Så jag lurade gubben att vi skulle köpa Guitar hero rockband. Väl hemma monterades allt upp och vi började spela. Gubben på gitarr och jag på trummor. Där satt vi som två fånar och lirade gärnet. Hoppas ingen tittade in från gatan och såg oss. Snart kommer min lillebror och ska provspela lite. För nu är det dags för oss gamlingar att ta kväll nu när vi varit så duktiga och jobbat hela dagen. Ikväll kommer man att somna ovaggad med så mycket höstluft.

Inga kommentarer: