måndag 28 april 2008

Måndag igen

Nu är det måndag igen och hela helgen har gått. Det går så fort. Stickat har jag gjort lite i alla fall. Har gjort klart ena Majsockan men kameran har gått och gömt sig. Steg upp tidigare än vanligt idag för att jag skulle hinna morgonpromenaden med hunden. Gubben är i tyskland på kurs han brukar ha den promenaden när jag jobbar morgon. Men jag gick upp så mycket för tidigt att jag hann och sticka en liten snutt åxå så att sockan blev klar.
När jag kom hem från jobbet då jag var lite mer vaken kom jag ju på att lille vovsegull fyller ju elva år idag. Och då började jag sjunga och gulla och han tyckte nog inte jag var klok. Det blev i alla fall lite extra gott för honom idag och han var rättså nöjd med sin dag.
En runda på 1 timme fick det bli idag för matte. Vovven får inte gå så långt för sina höfter och jag måste ju samla steg.
Nu tror jag det ska bli ett fotbad och en liten titt på tv:n och påbörjning av den andra sockan så är ju kvällen räddad tills man går och lägger sig.
Nu är det ju bara två dagar kvar sen är man ledig igen och då kan man sticka för glatta livet.

1 kommentar:

teresa sa...

Jag tryckte också i foten i sockan - med stickorna på -kändes som om jag skulle spränga stickningen... Å ändå har jag ganska smala fötter. Ska bli kul att se dina klara sockor när du hittat kameran...