lördag 30 oktober 2010

Moppelördag

Idag fick jag ställa klockan för att komma upp i tid.
Vi skulle ju vara i söderåkra vid nio.
Vi dumpade av sonen på körskolan och drog vidare till lilla moster Mona.
Började dagen med en slurk kaffe. Stickningen hade jag med mig som vanligt, så jag satt och stickade och vi pratade om allt möjligt.
Sen var det dags för lunch.

Till vänster någon gryta med Mangold och något mer som jag inte minns. Det var i alla fall vitlök och grädde i. Och det var mycket gott. Till höger en tomatsallad med mozarella.
Sen bidde det en omelett och en sallad
Det var så jättegott.
Tack Mona lilla för att vi fick komma.

Halv ett tänkte vi köra hem och släppa ut hunden, sonen skulle ju inte sluta förrän fyra.
Skickade honom ett sms som sa att vi åkte hem
Tre mil hemifrån skickade han tillbaka att nu hade han kört klart och fick sluta , så det var bara att vända igen.

Nu är det snart dags att förbereda sig för kvällen med tjejerna, men jag hinner nog sticka ett par varv i gungstolen innan.
=0)

Inga kommentarer: