torsdag 30 september 2010

Studiebesök

Igår var jag och mina arbetslösa vänner och besökte Kls ugglarps.
Det är slakteriet i kalmar det.

Var inte så äckligt som jag trodde. Visst luktade det på vissa ställen och var mycket blod men jag skulle nog kunna jobba där om jag fick chansen. Nu fanns det ju inga jobb i alla fall.
Det är ju som att stå hemma och ta hand om älgen ungefär.
Fast där i början där dom tog dö på dom skulle jag inte vilja vara.
Det var verkligen äckligt.
Jag tycker vi hade fina kostymer på oss.
Gubben har jobbat där i sin ungdom och man vänjer sig säger han.

Idag har jag varit inne på arbetsförmedlingen och anmält mej som arbetslös. Idag börjar den första dagen av sju dagars karens på a kassan.
Känns lite konstigt. Innan kändes det liksom inte på riktigt. Vi har ju haft lön ända tills nu.
Men idag var den slut.

Dags att ta hand om dottern som kommer och fikar med sin mamma.

Inga kommentarer: