lördag 10 januari 2009

Städryck

Vaknade i morse och var så himla städsugen. Hur kan det liksom komma sig att det första man tänker på är att städa när man slår upp ögonen. Knäppt. Började i alla fall att röja i mitt gamla syrum där jag för närvarande har en blandning av stryktvätt spinnrock garner och ja det mesta. Det ser ut som ett förråd eller i alla fall gjorde innan jag började röja. Nu är det rent och snyggt med nya gardiner och putsade fönster.
Nästa rum blev gubbens och barnens datarum. Herregud vart skulle jag börja. Det var kaos. Fem kassar böcker var jag tvungen att trycka in i bokhyllan. Då försvann i alla fall lite av det som stod på golvet. Gubben har lovat att plocka ner alla båtgrejor gasolkök och fiskespö i källaren. Vad ska man annars med 98 kvm källare till om man inte ska ha skrot där nere hehe.
Lillebror och hans tjej kom på visit och hade med sig guitar hero worldtour och där blev jag fast en stund. Åh vilka bra låtar att spela. Det var jätteroligt.
Nu har jag i alla fall satt mig att sticka lite. Håller på med kaleidoscope socks från sockamania. Dom blir verligen fräcka. Bild kommer nog i morgon. Tror att dom kan bli klara då.
Dom hällösa sockorna hoppar jag nog över denna månaden och använder garnet vid ett senare tillfälle. Känns som jag har för mycket på g nu. Måste ju sticka mössa och vantar till bytena med.
I Stickameras Harry Potter kal tänkte jag sticka
Dessa sockor tänkte jag göra till lille sonen.
Nu tror jag det är dags att sätta fart på stickorna igen så dom blir klara.

Inga kommentarer: