torsdag 26 juli 2007

Sol


Vaknade halv åtta. Steg upp och kollade ut och ja det var sol ute.
Gick ner och började stöka. Väckte gubben vid åtta och ringde brorsan vid halv nio och sa att nu ska vi ut på sjön. Hängde på låset till affären när dom öppnade för att köpa färdkost. Vi åkte ut och la oss i en vik Jag satt kvar i båten i solen och stickade på nästa vante och de andra gick och fiskade. Solen värmde och det var underbart. På eftermiddagen åkte vi in till Kalmar marknad och gick bland stånden. Kunde dom inte ens ha ett litet garnstånd tänkte jag. Synd. Jag fick köpa kryddor, korv och karameller istället. Gubben och jag skar upp lite korvbitar och tog en öl framför tv:n. Det var gott men starkt så jag fick i mig min öl fortare än gubben hihi det har nog aldrig hänt.

Inga kommentarer: