lördag 28 juli 2007

Bakdag



Idag har jag bakat fyra limpor bröd. Stickat lite, städat kryddhyllan och tvättat. Det är sånt man får göra när det regnar. Fast nu kan minsann solen skina, nu när det är kväll. Det enda bra med den här semestern är att man fått sticka lite mer än vanligt. För det har ju varit helkasst väder. Jag har inte badat en enda gång. Här kommer en bild på bebiskoftan jag gjort. Har bara trådarna att fästa och en virkad kant kvar.
Och så ett nytt projekt jag började på idag, en hjärtesjal jag hittade mönster på Stickas hemsida. . Jag hade massor av detta garnet säkert tio härvor och jag har inte vetat vad jag ska göra av det på. Så nu kanske den garnhögen kan minska. Det värsta är att jag har nog tjugo härvor till i lila och ljusblått. Någon som kan tipsa om nåt att göra eller ska jag kanske göra hundra sjalar hehe. NU är det nog dags att sätta sig lite vid tv:n och sticka lite mera.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Nettan!
Jag var bara tvungen att kolla din blogg när du hade varit inne på min. Du gör jättefina saker. Denna själ tycker jag var jättefin. Du kan ju börja göra sjalar och sälja. Din mamma kan ta med sig till jobbet och se till så att vi köper och då slipper vissa frysa
:-) Jag tycker att bebis koftan var jättefin också.
Ja visst är det kul att pyssla. Man blir så beroende av det hela.
Ha det gott
Din mammas jobbakompis Ann-Karin

Anonym sa...

Hejsan !
Tittade lite på din blogg,för tt få
lite insperation,Så hittade jag hjätresjalen ohhh!..så fin den är.
skulle man kunna få (el köpa) mönstret till den...?
jag håller på med Candle Flame sjalen nu,och den är lätt,nu när jag har fått rätsida på mönstret*ler*
Ha det gott/ Jämtland